• O vydavateli
  • Reference
  • Ceník
  • Archiv
  • Články
  • TECH EDU
  • Soutěž
  • Kontakt
  • Rō: šetrnost, udržitelnost, kvalita a nadčasovost

    Text: Olga Pacáková

    Foto: Simona Amiridu a archiv Radky Fialové

    AGE 5 - 6 / 2020

    První semínko módní značky Rō bylo zasazeno již před mnoha lety, kdy dvě dívky chodily do stejné kavárny a povídaly si o svých snech. A stejně jako klíčí a roste zasazená květina, i tyto dvě slečny klíčily v krásné dámy a ženy, které poznaly muže, se kterými nakonec založily dvě krásné rodiny. Léta běžela a značka Rō dostávala svou konkrétnější podobu. Tak jako zraje drahé víno, dozrávala i ona.

    Když rosa políbí zemi, čistá móda se narodí.

    Vynoří se ze země a, inspirována přírodou, vyroste do krásy za hranicí tohoto světa.

    Jako neobroušený diamant v zemi spící, tak hluboko jako věčnost vesmíru.

     Tak unikátní, tak neobroušená.

    Značka Rō není zkratka jmen svých zakladatelek, Radky a Olgy. Vznikla z anglického slova „raw“, které znamená syrový, drsný, nezpracovaný.

    Značka Rō se přidala k srdcařům a od letošního ročníku podporuje projekt Srdce s láskou darované. Vedoucí vítězných týmů se mohou těšit na krásné dárečky.

    Základními pilíři značky jsou šetrnost, udržitelnost, kvalita a nadčasovost. Šetrnost k přírodním zdrojům je v dnešní době velmi důležitá. Naše příroda s rostoucí populací zažívá velmi krušné časy, proto je důležité své myšlení změnit. Materiál, látky, ale i lidská práce jsou ve značce Rō respektovány i za cenu vyšších nákladů.

    Udržitelnost značky je dalším pilířem této křehké stavby, neboť jen dlouhodobý zájem o modely značky Rō vyplní základy domu a zajistí jeho pevnost v dobách bouří a vichrů. A jako šetrnost a udržitelnost jsou v pevných základech značky, tak i kvalita je její důležitou surovinou. Značka Rō nemá ambice chrlit jeden model za druhým a stát se součástí masivního módního průmyslu, naopak. Má představovat výjimečnost ve vašem šatníku.

    A nakonec je třeba přidat i čtvrtou stěnu domu, a tou je nadčasovost, protože bez této veličiny by značka nemohla splnit své cíle a vize, které má. Rō spolupracuje s umělci z různých odvětví a hledá nové cesty pro vznik nových módních trendů. Určitě není překvapením, že takové hledání zkřížilo její cestu i s akademickým malířem.

    Vize značky Rō je stát se součástí dnes již tak velkého módního odvětví a dostat se do povědomí lidí, kteří mají rádi módní svět. Oslovit ženy a proniknout do jejich šatníků, získat si přízeň a ochotu naslouchat novým nápadům, které Rō přináší. Cílem je neuhnout z původních zásad a být pečliví, trpěliví a cílevědomí v tom, co značka Rō představuje.

    A kdo vlastně stojí za značkou Rō? Dvě ženy ‒ Radka a Olga. Ženy, které i přesto, že žijí od sebe 1300 kilometrů, mají rodiny a starají se o své děti, dokáží spolupracovat a vytvářet sen, který vznikl, když byly mladé dívky a sedávaly spolu v jedné kavárně před mnoha lety.

    Radka Fialová

    Narodila se v Mladé Boleslavi a dětství prožila v Mnichově Hradišti v Českém ráji. Studovala tanec na základní umělecké škole a na přání rodičů absolvovala Střední zdravotnickou školu v Turnově, obor všeobecná sestra. Ve zdravotnictví však dlouho nesetrvala a plně se věnovala módní tvorbě. Absolvovala studium u Ing. Kláry Haunerové v Institutu módní tvorby. Již přes 10 let navrhuje a šije modely na zakázku pro ženy různých věkových kategorií. Osudový přelom v jejím profesním i osobním životě nastal v roce 2012, kdy se se svým partnerem přestěhovala do jihoafrické Pretorie. Ta se jí stala obrovským zdrojem inspirace. Absolvovala tam také studium francouzštiny na Alliance Française. Po čtyřech letech se s partnerem vrátili do Evropy, dcera Olga Audry se jim narodila na klinice v německém Lindau. Dnes žije na severu Francie v Saint Malo. Věnuje se dál návrhářství, ale také ruční výrobě kožených kabelek a doplňků.

    Olga Pacáková

    Kořeny má v jihočeském Písku, ale většinu života žije v Praze, kde vystudovala obor mezinárodní a veřejné vztahy a PR a obor hotelový management a lázeňství. V roce 2014 se jí narodil první syn Alexander, který ji v mnoha směrech inspiroval a pořád inspiruje. Po jeho narození začala studovat Institut módní tvorby pod vedením Ing. Kláry Haunerové. Jejím snem v módní branži je vybudovat fungující módní značku, která osloví nejen lidi v České republice. S narozením druhého syna Olivera v roce 2019 se tento sen začíná naplňovat. Kromě toho sní o tom, že bude stát při budování špičkového hotelového a relaxačního centra, třeba i někde v zahraničí. V současné době píší také s manželem pohádky a s maminkou a sestrou Jájou se pustily do výroby domácí marmelády z jižních Čech podle receptu, který se u nich dědí po generace.

    Text: Olga Pacáková

    Foto: Simona Amiridu a archiv Radky Fialové

    Celý článek si přečtěte v tištěné verzi AGE 5 - 6 / 2020 na straně 28-31.